Veelgestelde vragen


Je hebt vast nog vragen wanneer je bij AFAS wilt gaan solliciteren. Je kunt ons uiteraard alles vragen. Maar stiekem is het toch wel lekker als je dit zelf kunt vinden. Wie weet ontdek je tussen de veelgestelde vragen nog informatie die je nog niet wist. Win-win dus!

 

De AFAS Werkwijzer

Alle arbeidsvoorwaarden staan gewoon openbaar online


Je hebt interesse in een functie bij AFAS. De arbeidsvoorwaarden die daarbij komen zijn niet onbelangrijk. Gelukkig zijn deze openbaar. Daar vind je een hoop informatie!

In onze beleving maken regels harteloos en hersendood. Wij kiezen er daarom voor om te werken vanuit vertrouwen. Verwacht niet dat je eindeloos veel regels in deze Werkwijzer tegenkomt. In deze Werkwijzer vind je vaker een advies of richtlijn en soms gewoon helemaal niets. Neem verantwoordelijkheid, overleg met collega’s en handel vanuit gezond verstand. Dat is ons credo.
 

“Werk met gezond verstand in het belang van AFAS“

 
 

 

Veelgestelde vragen

Algemeen

 

 Waar is AFAS gevestigd?

Ons kantoor is gevestigd aan de Inspiratielaan 1 in Leusden. We hebben ook een vestiging in België (Kontich), Curaçao (Willemstad) en Aruba (Oranjestad).

 Kan ik een open sollicitatie indienen?

Onze AFAS Academy is onze kweekvijver voor nieuw talent. De meeste collega's stromen door naar een buitendienst functie. Toch zijn er de laatste jaren ook veel collega's intern doorgegroeid naar andere functies zoals marketing, test & documentatie of productontwikkeling. We kunnen je geen zekerheid bieden dat wanneer je op de Academy begint, je zult doorgroeien naar een andere afdeling. Ook bij een open sollicitatie kom je in onze Academy terecht.

 Ik zie geen einddatum bij jullie vacatures staan, kan ik altijd starten?

Diverse vacatures bij AFAS zijn doorlopend beschikbaar. Je kunt de eerste dag van elke maand starten met een Traineeship, tenzij anders vermeld bij de vacature. Andere vacatures blijven open staan totdat deze vervuld zijn.

 Heb ik uitzicht op een vast contract?

Jazeker. Je krijgt een proeftijd van één maand en daarna een contract van één jaar. Als we daarna nog steeds gelukkig samen zijn, dan zetten we je contract om in een vaste aanstelling. Wij houden van duidelijkheid en vertrouwen.

 Een stage bij AFAS, is dat mogelijk?

Jazeker. AFAS biedt veel mogelijkheden op het gebied van afstuderen. Een meewerkstage is helaas niet mogelijk.

 Wat doet AFAS aan MVO / CSR?

Ons uitgangspunt is dat we ook in de dagelijkse operatie van ons bedrijf ons inzetten voor medewerkers, milieu en maatschappij. Dit zie je terug in allerlei aspecten: hoe we omgaan met leveranciers, ons wagenpark, een verantwoord pensioen, afvalproductie, onze clubhuis en lokale sponsoring. en de AFAS Foundation. Geld voor de Foundation komt volledig uit de winst van AFAS.

> Lees er alles over in ons CSR-beleid

 Welke faciliteiten biedt AFAS aan?

Sinds 2020 werken we in een gloednieuw kantoor. Wij noemen dit ons clubhuis. En met tal van leuke feestjes, zoals de vrijdagmiddelborrel, de maandelijkse kantoordag (dan zijn alle collega's op kantoor, ook de buitendienst medewerkers), het goed-doen uitje, het AFAS-uitje en de inspiratiedagen is er meer dan voldoende ruimte voor leuke dingen naast het werk. Alle feestjes vind je hier. Maar ook vitaliteit vinden we belangrijk. Zo hebben we een fitnessruimte, sportveld en bieden we bootcamp- & yoga-lessen aan. Je kunt in je pauze tafeltennissen, tafelvoetballen of even je rust nemen in een meditatieruimte. En ook voor meer serieuze onderwerpen zoals stress, de balans tussen werk en privé, gezond leven en slapen organiseert AFAS regelmatig sessies. Zo volgden in 2018 & 2022 al onze collega's een reanimatiecursus.

Traineeships

 

 Ik heb meer ervaring: is het traineeship ook geschikt voor mij?

 Je bent altijd welkom om te solliciteren! Het traineeship is wel ingestoken als startersfunctie of voor een paar jaar werkervaring. Goed om te weten is dat de bijbehorende arbeidsvoorwaarden vast liggen op het niveau van een startersfunctie. Soms is er een versnelde versie beschikbaar. Deze is dan misschien interessanter voor je!

 Wat zijn de startmomenten van het traineeship?

Het traineeship start elke eerste week van de maand. We bepalen samen je definitieve startmoment.

 Is it necessary to speak Dutch fluently?

You need at least B2/C1 level in Dutch.

 Moet je een afgerond HBO-diploma hebben voor het traineeship Consultancy?

Je moet een afgerond HBO-diploma hebben om te kunnen starten met dit traineeship. Welke richting je gestudeerd hebt, is niet bepalend!

 Moet je een afgerond HBO-diploma hebben voor het traineeship Customer Support?

Je moet een afgerond HBO-diploma, of een afgerond MBO-diploma met een relevante studie of werkervaring hebben om te starten met dit traineeship. 

 Kan je het traineeship volgen naast je studie?

Het is niet mogelijk om het traineeship naast je studie te volgen. Het Traineeship neemt 40 ur per week in beslag, zo kun je de benodigde ervaring op doen. Een studie hiernaast volgen raden wij dus niet aan. Na je studie ben je natuurlijk van harte welkom om te solliciteren!

 Is het mogelijk om eerst het traineeship te volgen en daarna nog een studie af te maken?

Dit is niet mogelijk. Na het volgen van het Traineeship start je namelijk direct in je functie. Daarnaast leren wij je alles wat je nodig hebt om jouw functie goed uit te voeren!

 Hoe vaak per week werk je vanuit huis?

Dit staat je vrij, maar we verwachten je minimaal 3  keer week op kantoor. Uiteraard doe je dit in overleg met je team en afhankelijk van je functie. Als je net bij AFAS start, ben je vaker op kantoor om de mensen te leren kennen. We vinden het namelijk belangrijk om, zeker in het begin, een connectie te houden met elkaar. Daarnaast volg je al je cursussen in ons mooie pand.

 Hoe ziet het traineeship Consultancy eruit?

Het Traineeship bestaat uit 8 fases die in totaal 2 jaar duren. Gemiddeld heb je per week 1 ontwikkeldag en 4 dagen waarop je op onze Customer Support afdeling bezig bent met de vragen van onze klanten over de software. Op jouw ontwikkeldag heb je per fase verschillende onderdelen die je moet volgen om de fase af te ronden: inhoudelijke cursussen, soft-skills trainingen of zelfstandig uit te voeren casussen.

 Hoe ziet het traineeship Customer Support eruit?

Het Traineeship bestaat uit 5 fases die in totaal iets meer dan een jaar duren. Gemiddeld heb je per week 1 ontwikkeldag en 4 dagen waarop je al bezig bent met de vragen van onze klanten over onze software. Op jouw ontwikkeldag heb je per fase verschillende onderdelen die je moet volgen om de fase af te ronden: inhoudelijke cursussen, soft-skills trainingen of zelfstandig uit te voeren casussen. Na dit jaar ga je je verder verdiepen in een van jouw neventaken als Customer Support collega. Dit kan zijn: nieuwe collega's opleiden, sollicitanten begeleiden, Succesbeheerders (klanten) opleiden, of cursussen geven. Heb je dat afgerond? Dan kan je weer door naar je volgende neventaak!

 Kan ik solliciteren als ik het Succesbeheer traineeship heb gevolgd bij jullie?

Wij werven zelf niet op trainees Succesbeheer, omdat wij dit niet netjes vinden tegenover onze klanten. Het sollicitatieproces doen we in dit geval alleen als dit in goed overleg is met je huidige werkgever die voor het traineeship heeft betaald. Afhankelijk van wat hier uit komt, kan je het sollicitatieproces opstarten.

Is je vraag niet beantwoord?

Neem dan contact met ons op!