Veelgestelde vragen


Je hebt vast nog vragen wanneer je bij AFAS wilt gaan solliciteren. Je kunt ons uiteraard alles vragen. Maar stiekem is het toch wel lekker als je dit zelf kunt vinden. Wie weet ontdek je tussen de veelgestelde vragen nog informatie die je nog niet wist. Win-win dus!

 

De AFAS Werkwijzer

Alle arbeidsvoorwaarden staan gewoon openbaar online


Je hebt interesse in een functie bij AFAS. De arbeidsvoorwaarden die daarbij komen zijn niet onbelangrijk. Gelukkig zijn deze openbaar. Daar vind je dus een hoop informatie!

In onze beleving maken regels harteloos en hersendood. Wij kiezen er daarom voor om te werken vanuit vertrouwen. Verwacht dus niet dat je eindeloos veel regels in deze Werkwijzer tegenkomt. In deze Werkwijzer vind je vaker een advies of richtlijn en soms gewoon helemaal niets. Neem verantwoordelijkheid, overleg met collega’s en handel vanuit gezond verstand. Dat is ons credo.
 

“Werk met gezond verstand en in het belang van AFAS“

 
 

 

Veelgestelde vragen

Algemeen

 

 Waar is AFAS gevestigd?

Ons kantoor is gevestigd aan de Inspiratielaan 1 in Leusden op bedrijventerrein Ter Horst. We hebben ook een vestiging in België (Mechelen), Curaçao (Willemstad) en Aruba (Oranjestad).

 Kan ik een open sollicitatie indienen?

Onze AFAS Academy is onze kweekvijver voor nieuw talent. De meeste collega's stromen door naar een buitendienst functie. Toch zijn er de laatste jaren ook veel collega's intern doorgegroeid naar andere functies zoals marketing, test & documentatie of productontwikkeling. We kunnen je geen zekerheid bieden dat wanneer je op de Academy begint, je zult doorgroeien naar een andere afdeling. Ook bij een open sollicitatie kom je dus in onze Academy terecht.

 Ik zie geen einddatum bij jullie vacatures staan, kan ik altijd starten?

De Traineeships bij AFAS zijn doorlopend beschikbaar. Je kunt de eerste dag van elke maand starten met een Traineeship, tenzij anders vermeld bij de vacature. Andere vacatures blijven open staan totdat deze vervuld zijn.

 Heb ik uitzicht op een vast contract?

Jazeker. Je krijgt een proeftijd van één maand. Als we na één jaar nog steeds gelukkig samen zijn, dan zetten we je contract om in een vaste aanstelling. Wij houden van duidelijkheid en vertrouwen.

 Een stage of bijbaan bij AFAS, is dat mogelijk?

Jazeker. De facilitaire dienst biedt geregeld mogelijkheden voor een bijbaan. Bekijk ons vacatureoverzicht voor het actuele aanbod. Ook biedt AFAS veel mogelijkheden op het gebied van afstuderen. Een meewerkstage is helaas niet mogelijk.

 Wat doet AFAS aan MVO?

Ons uitgangspunt is dat we ook in de dagelijkse operatie van ons bedrijf ons inzetten voor medewerkers, milieu en maatschappij. Dit zie je terug in allerlei aspecten: hoe we omgaan met leveranciers, ons wagenpark, een verantwoord pensioen, afvalproductie, onze nieuwbouw, lokale sponsoring, het goed-doen uitje en de AFAS Foundation. Voor 2021 beschikt de AFAS Foundation over € 7 mln. voor projecten met impact. Dit bedrag komt volledig uit de winst van AFAS.

 Welke faciliteiten biedt AFAS aan?

Sinds 2020 werken we in een gloednieuw kantoor. Wij noemen dit ons clubhuis. En met tal van leuke feestjes, zoals de vrijdagmiddelborrel, de maandelijkse kantoordag (dan zijn alle collega's op kantoor, ook de buitendienst medewerkers), het goed-doen uitje, het AFAS-uitje en de inspiratiedagen is er meer dan voldoende ruimte voor leuke dingen naast het werk. Alle feestjes vind je hier. Maar ook vitaliteit vinden we belangrijk. Zo hebben we een fitnessruimte, sportveld en bieden we bootcamp- & yoga-lessen aan. Je kunt in je pauze tafeltennissen, tafelvoetballen of even je rust nemen in een meditatieruimte. En ook voor meer serieuze onderwerpen zoals stress, de balans tussen werk en privé, gezond leven en slapen organiseert AFAS regelmatig sessies. Zo volgden in 2018 al onze collega's een reanimatiecursus.

Traineeships

 

 Ik heb meer ervaring: is het traineeship ook geschikt voor mij?

Het is een traineeship en dus een startersfunctie. De bijbehorende arbeidsvoorwaarden zijn vast en liggen ook op het niveau van een startersfunctie. De vraag is dus of dit overeenkomt met jouw eigen wensen.

 Wat zijn de startmomenten van het traineeship?

Het traineeship start elke eerste week van de maand. We bepalen samen je definitieve startmoment.

 Is it necessary to speak Dutch fluently?

You need at least B2/C1 level in Dutch.

 Moet je een afgerond HBO-diploma hebben voor het traineeship Consultancy?

Je moet een afgerond HBO-diploma hebben om te kunnen starten met dit traineeship.

 Moet je een afgerond HBO-diploma hebben voor het traineeship Customer Support?

Je moet een afgerond HBO-diploma, of een afgerond MBO-diploma met een relevante studie of werkervaring hebben om te starten met dit traineeship. 

 Kan je het traineeship volgen naast je studie?

Het is niet mogelijk om het traineeship naast je studie te volgen. Het Traineeship beslaat 40 uur per week. Een studie hiernaast volgen raden wij dus niet aan. Na je studie ben je natuurlijk van harte welkom om te solliciteren!

 Is het mogelijk om eerst het traineeship te volgen en daarna nog een studie af te maken?

Dit is niet mogelijk. Na het volgen van het Traineeship start je namelijk direct in je functie. Daarnaast leren wij je alles wat je nodig hebt om jouw functie goed uit te voeren!

 Hoe vaak per week werk je vanuit huis?

Dit staat je vrij, maar we verwachten je minimaal 1 keer per 2 weken op kantoor. Uiteraard doe je dit in overleg met je team en afhankelijk van je functie. Als je net bij AFAS start, ben je vaker op kantoor om de mensen te leren kennen. We vinden het namelijk belangrijk om, zeker in het begin, een connectie te houden met elkaar. Daarnaast volg je al je cursussen in ons mooie pand.

 Hoe ziet het traineeship Consultancy eruit?

Het Traineeship bestaat uit 8 fases die in totaal 2 jaar duren. Gemiddeld heb je per week 1 ontwikkeldag en 4 dagen waarop je op onze Customer Support afdeling bezig bent met de vragen van onze klanten over de software. Op jouw ontwikkeldag heb je per fase verschillende onderdelen die je moet volgen om de fase af te ronden: inhoudelijke cursussen, soft-skills trainingen of zelfstandig uit te voeren casussen.

 Hoe ziet het traineeship Customer Support eruit?

Het Traineeship bestaat uit 5 fases die in totaal iets meer dan een jaar duren. Gemiddeld heb je per week 1 ontwikkeldag en 4 dagen waarop je al bezig bent met de vragen van onze klanten over onze software. Op jouw ontwikkeldag heb je per fase verschillende onderdelen die je moet volgen om de fase af te ronden: inhoudelijke cursussen, soft-skills trainingen of zelfstandig uit te voeren casussen. Na dit jaar heb je voldoende basis om zelf bijvoorbeeld nieuwe collega's op te leiden, sollicitanten te begeleiden, of onze klanten die het Succesbeheer traineeship doen te begeleiden.

Is je vraag niet beantwoord?

Neem dan contact met ons op!

 
 

Jobalert

Op de hoogte blijven van onze vacatures en nieuws? Meld je aan voor de jobalert.