We hebben een duidelijke visie op softwareontwikkeling. Met meer dan 150 eigen collega's werken we aan de ontwikkeling van één geintegreerd softwarepakket, wat flexibel en zeer breed in te zetten is en al door meer dan 14.000 klanten wordt gebruikt.
Meer weten hoe dit zit, wie het maken hoe onze ontwikkelvisie eruit ziet? Je leest het op deze pagina.
VACATURE | ONTWIKKELPROCES | DEVDAYS | FOCUS
...zoveel mogelijk klanten ondersteunen. Met ontzettend diverse wensen en manieren waarop ze de software gebruiken. Een enorme opgave, vooral voor de softwareontwikkeling. Want we maken geen maatwerk. Dan moet je je enorm goed kunnen inleven in klanten. Zo maak je een generieke oplossing die voor iedereen flexibel te gebruiken is.
En we maken ook software met impact, want reken maar na: met welke software wordt bijna al het brood in Nederland gebakken? Met welk pakket krijgt een kwart van werkend Nederland een loonstrook? Hoe doen bijna alle top-30 accountantskantoren hun fiscale aangiften? Welk ERP-pakket gebruiken bijna alle ziekenhuizen in Nederland?
Je raadt het al: AFAS Software.
Productdevelopment gaat bij AFAS in meerdere stappen. Zo wordt, vaak samen met de klant, nagedacht hoe de software verbeterd kan worden. En zodra nieuwe functionaliteit gerealiseerd is wordt deze uitgebreid getest en gedocumenteerd. We nemen je mee in alle stappen van ons ontwikkelproces!
De productmanagers zijn de spinnen in het web binnen AFAS. Zij voelen aan waar de markt naar toe wil, hebben contact met alle afdelingen en zetten de visie neer voor de toekomst. De productmanagers zijn de start van een nieuwe versie van onze software en zijn hét boegbeeld voor onze klanten tijdens de grote evenementen en sessies zoals de AFAS Open en de Inspraaksessies. Tijdens deze sessies geven zij onze klanten inzicht en de mogelijkheden met de nieuwe functionaliteit en kun je sparren over toekomstige ontwikkelingen.
De ontwerpers zijn vervolgens de architecten die met behulp van de programmeurs, de bouwers, de ideeën omzetten naar software die past in de huidige structuur en logica van ons generieke ERP pakket. De klant wordt nauw betrokken bij dit proces middels focussessies en inspraaksessies zodat de nieuwe functionaliteit perfect aansluiten op de praktijk. Resultaat: gave nieuwe functionaliteit die door 2 miljoen mensen gebruikt gaat worden.
Nieuwe of gewijzigde software kan niet zomaar uitgeleverd worden. Test & Quality zorgt voor een strakke controle; zowel door automatisch als door handmatig te testen. Nieuwe software kan ook door de klant getest worden; hiervoor hebben we het Quality Center opgezet. Via de klantportal kunnen klanten zich aanmelden om samen de software nóg beter en gebruikersvriendelijker te maken.
Tijdens de start van het ontwikkelproces wordt het Content-team al betrokken bij de bouw om zo mee te denken over de rapportages, dashboards, signalen, autorisatie, workflows en nog veel meer. Daarnaast zorgen zij ook voor de verschillende template- en demo-omgevingen, videotrainingen, het cursusmateriaal, de AFAS Help én Simplr.afas.nl. Het CAO-team zorgt er vervolgens voor dat alle relevante wetgeving verwerkt is in alle 200+ cao’s die wij ondersteunen. Kortom; zij zorgen ervoor dat het pakket niet alleen mooie functionaliteit heeft, maar ook nog eens rijk gevuld is.
2019
2018
2017
2016